Sunday, September 29, 2013

Hotspot Untuk Pelaburan Hartanah

Salah satu tempat "hotspot" untuk pelaburan hartanah adalah hartanah yang terletak berhampiran dengan kolej-kolej dan universiti. Ini adalah kerana kadar sewa di kawasan tersebut akan memberikan "positive cashflow" yang berpanjangan kepada pelabur hartanah. 

Situasi ini terbukti di sekitar Bandar Sunway. Antaranya hartanah yang memberikan pulangan yang baik adalah seperti Suriamas Condo, Ridzuan Condo, Mentari Court dll.

Legenda ini akan berlaku sekiranya ada kolej-kolej baru yang akan dibina di sesuatu kawasan. Sejurus itu, Pakar telah membuat analisa untuk mendapatkan kawasan "hotspot" lain di mana kolej-kolej baru akan dibina dan siap pada masa tak lama lagi.

Akhirnya Sifu DSR dan Yong Wai Foong dapat menerokai satu kawasan perumahan (subsales) di mana harga hartanah di sana masih di antara harga RM 220k sehingga RM 240K. kelebihannya adalah kawasan perumahan tersebut berhampiran dengan kolej yang akan siap tak lama lagi dan dijangkakan seramai 13,000 pelajar kolej akan belajar di kolej tersebut. 

Ini adalah peluang keemasan untuk membeli hartanah tersebut sebelum harga hartanah tu naik secara mendadak selepas kolej siap tempoh hari nanti. 

P/s : Gambar adalah sebahagian daripada banguan HELP yang sedang dibina.

"Do It Now ! Most of the time LATER becomes NEVER ! "


Credited to Yong Wai Foong of DSR International 


1 comment:

  1. I am 45 years old. Is it possible to get a positive cashflow if I buy the above apartment (near HELP inst) thinking that the monthly payment will be high?

    ReplyDelete