Friday, February 8, 2013

Potensi besar sektor hartanah (Utusan Malaysia- ARKIB : 25/03/2011)

Oleh MOHAMMED SOFIAN BAHAROM
KUALA LUMPUR 24 Mac - Orang Melayu dinasihatkan supaya melibatkan diri dalam sektor pengurusan hartanah kerana ia dapat meningkatkan perkembangan ekonomi kaum tersebut.

Agak mengecewakan apabila sektor yang mampu menjana pendapatan lumayan itu tidak diminati orang Melayu apabila menyamakannya dengan kegiatan broker haram.

"Cuma kira-kira 10 peratus orang Melayu di negara ini menceburi sektor itu yang mencatat jualan hartanah bernilai kira-kira RM100 bilion di negara ini pada tahun lepas," katanya ketika ditemui Utusan Malaysia pada Persidangan Perniagaan Tahunan Reapfield di sini hari ini.

Jelasnya, sektor yang didominasi oleh kaum lain itu perlu diimbangi dengan penglibatan yang serius oleh orang Melayu supaya ia dapat berkembang dengan lebih pesat.



© Utusan Melayu (M) Bhd
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Interest to be certified property consultant?  We at Gold Realty are seeking enthusiastic personnel to be with us. But no worries, we will provide training and coaching, definitely!! 
Please contact us at 016 7777188 (Ahmad) or 016 2223444 (Azura).

No comments:

Post a Comment