Sunday, February 17, 2013

Pakar Mata Vs Pakar Hartanah


Assalamualaikum dan Salam Hari Isnin

Saya nak story sikit, dua minggu lepas saya sembang- sembang dengan Bonda tersayang. Bonda kata mata sebelah kirinya dah kabur sikit. Dan saya janjila nak bawak beliau jumpa pakar mata kat HUKM specialist. Jadi Jumaat lepas appointment jumpa pakar mata di sana, Dr Amin Ahem. Doktor tersebut bagitahu yang selaput mata bonda saya dah tebal sangat, hanya hanya satu kaedah aje yang boleh buat nampak seperti biasa, iaitu buang selaput yang ada kat mata. Kosnya hanya RM3000 tapi In Shaa ALLAH mata boleh tengok dengan lebih terang lepas tu.

Bila doktor pakar tersebut dah suggest kan guna kaedah buang selaput tu, saya dan bonda terus tanpa dalih- dalih lagi terus setuju. Ye lah, nasihat dari pakar mata lah katakan. Kita ni bukan bidang mata, jadi bila jadi apa- apa jadi kat mata dah tak reti nak buat apa. RM3000 tu apa lah sangat jika nak banding dengan anugerah penglihatan yang Allah kurniakan.

tu bonda saya tengah cek mata

Dr Amin tengah nak explain

cek lagiiii.. bagi kompom.. 

Baik, kat sini apa yang nak saya simpulkan ialah….. macam tu la , bila kita nak buat Pelaburan Hartanah dan dapat generate income dari pelaburan yang kita buat. Mana- mana yang kurang arif dalam bidang ni mungkin banyak persoalannya. Tak tahu nak start dari mana, macam mana nak mula, rumah kat area mana yang terbaik untuk melabur, rumah yang harga berapa yang sesuai saya beli dengan pendapatan saya sekarang, kalau tak dapat penyewa, macam mana ……Aduh banyaknya persoalan ………….. Silap pilih rugi lagiii.

Haaa… jadi itulah pentingnya untuk bertanya dengan yang pakar untuk menambah ilmu. Banyak betul ilmu mengenai hartanah dan macam- macam kaedah yang boleh diguna pakai. Contohnya sifu hartanah yang ini bagi tips ini dan sifu yang lain- lain mungkin ada pendirian mereka yang tersendiri. Tapi dalam ruang lingkup konsep yang sama … iaitu ilmu hartanah.

kesian, pelaburan yang tak menjana keuntungan ... 

Ini lah yang kita nak kaaaaannnnn...

TAPI, ada juga jalan mudah nak belajar. Contohnya pergi seminar, kursus… banyak sangat info yang boleh dapat. Memang tak rugi untuk menimba ilmu ni. Kat sini pun saya suka untuk share untuk semua salah satu jalan mudah dah untuk tahu semua tu dalam masa yang singkat. Join aje program http://www.iwannaberich.my yang bermula dari RM9.90 aje. Kena la buat pelaburan sikit (memang sikit sangat pun!) kalau nak dapat keuntungan yang banyak ….

Antara apa yang perlu anda tahu 

~Know your property
~Know your strategy
~Know your Mortgage
~Know your Market
~Know your Financial status
~Know How to Become Financial Freedom and generate passive income

Jadi jangan lepaskan peluang ni… Sangat berbaloi belajar dengan sifu Dr. Shah Razali… Terbaeeeekkk!

Selain daripada itu, anda pun boleh bertanya kepada saya apa- apa mengenai hartanah. Sekiranya anda hendak menambah koleksi hartanah, atau pun hendak let go hartanah untuk yang lebih baik, jangan malu- malu hendak contact saya di 016 7777188. 

Sila add kami di fb: Shah Alam property atau layari blog kami ini untuk pilihan- pilihan property yang bagus. 

Wallahualam dan wasalam. 

No comments:

Post a Comment